dinsdag 10 september 2013

Spelend leren?

Na twee dagen in groep 3 op nieuwe stage school begin ik een beetje mijn draai te vinden.
Het is een grote school, dus het voelt nog als veel losse leerkrachten met eigen groepen.
En ik mis een beetje de school van vorig jaar, waar ik gewend was, waar veel plezier was, en waar ik het erg naar mijn zin had.
De kleine kinderen van groep 3 worden meegenomen in reken methode en taalmethode. Bijna de hele dag.
Er wordt wel meer buitengespeeld, en soms mogen ze ook werken met speelbakken.

Dan zie je de fantasie weer opkomen, worden eigen werelden geschapen, of kiezen ze kleuren naar eigen smaak of zin. Even geen werkbladen waar lijntjes getrokken moeten worden van 2 bloemen naar 2 op de getallenlijn, of geen omcirkel-opdracht naar woorden met de lange aa klank.
Gewoon weer samen spelen en spelend leren.

G kwam trots vertellen dat hij een groene diamant had verstopt en dat die nooit gevonden zou worden.

Na het half uur spelen kreeg ik ook een hele prachtige taart speciaal voor mij gemaakt!

Ineke

1 opmerking: