zaterdag 8 oktober 2016

Mijn kinderboekenweek




Elk jaar kinderboekenweek. Daar word ik altijd blij van.
Als kind kregen we een boek en mijn kinderen mochten van opa en oma ook een boek kiezen tijdens de KBW.
Mijn kinderen mochten van ons ook altijd een boek uitzoeken, en ik zocht er zelf ook altijd een uit!
De 23 jaar die ik werkte in de kunsteducatie maakten we elk jaar een groot lespakket bij 5 boeken voor de basisscholen.
Daarom de kinderboekenweek, een week met aandacht voor, genieten van en kijken naar kinderboeken. Er zijn er zoveel, ik ben vooral dol op prentenboeken.
Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen dus dat boek krijgen ze nu tijdens de volwassen boekenweek. Maar ik mag nog altijd een kinderboek kopen in de KBW.
Vorig jaar kocht ik een boek van Annemarie van Hearingen ; Sneeuwwitje breit een monster'.
Afbeeldingsresultaat voor sneeuwwitje breit een monster                    Afbeeldingsresultaat voor annemarie van haeringen boeken



Sneeuwwitje is een witte geit die van geitenwol alles breit wat ze nodig heeft. Ik heb het boek afgelopen jaar heel vaak voorgelezen en regelmatig nam ik een grof breiwerk mee om de kinderen te laten zien wat breien is.
Deze week stond ik al best lang in de kinderboekwinkel te kwijlen bij veel boeken ...welke zou ik kopen? Toen duwde de verkoopster (die ik al heel lang ken) dit nieuwe boek van dezelfde schrijfster in mijn handen over de breiende geit. Gekocht, en direct donderdag in groep 2/3 voorgelezen.
Ze vonden ook dit deel erg leuk.
Elk jaar is er ook een prentenboekje voor lange prijs speciaal voor de kinderboekenweek.
Dit jaar is het een leporello, een uitklapbaar boek. 'Waar is Ludwig' beeld een straat uit waar je aan de ene kant de voorkant van de huizen kan zien en aan de andere kant de binnenkant van de huizen.
Prachtig van kleur, vol grapjes , je raakt niet uitgekeken.
Afbeeldingsresultaat voor waar is ludwig prentenboek leporello                                        Afbeeldingsresultaat voor waar is ludwig prentenboek leporello
Ik heb natuurlijk nu een wensenlijstje met prentenboeken waarop dit leuke boek boven aan staat.
Ellis*Kek Iz Tak-Carson Ellis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten